Log me automatisch in bij elk bezoek
 Het is nu 01:24:21


Auto's | Peugeot 205 Generation 1.4i
Welkom op Seppie's 205 forum
 Nieuwe berichten  Gebruikerslijst  Mijn Profiel  Mijn Inbox  Help  Zoeken  Registreer  Inloggen

Peugeot 205 Generation 1.4i

Algemeen:   
type Peugeot 205 Generation 1.4i
carrosserie 3-deurs, hatchback
transmissie 5 versnellingen, hand
brandstof benzine
kleur Groen EPICEA
bouwjaar 1998
Motor:   
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1360 cm3
boring x slag 75,0 x 77,0 mm
compressieverh. 9,3:1
max. vermogen 55(75)/5800 kW(pk)/min-1
max. koppel 111/3400 Nm/min-1
brandstofsysteem singlepoint injectie
klepbediening ohc
turbo nee
katalysator geregeld
 

In mei-2010 de Groene 205 Generation 1.4i uit mrt-1998 gekocht met bijna 135.000 op de teller. Zag en ziet er heel netjes uit van buiten, binnen, onder en onder de kap. Het is de bedoeling dat ik er minstens 4 jaar mee ga doen. De 205 was een goede keus na de 309 uit 1992 (205-xl) die vanwege versleten druklager en andere kleine dingetjes weg gedaan heb. Tijd voor iets betrouwbaars (jonger, minder km) en goedkoops (onderhoud, belasting & verbruik).
De 205 is altijd bij de dealer in onderhoud geweest en heeft uitgebreide reparatie-log, da\'s fijn...

De 205 gekocht met kleine gebreken: stoel-frame gebroken, dashboard lampjes, draaiknoppen gebroken, ruitesproei installatie en nog wat andere kleine dingetjes... Maar ben handig, en aan m\'n 309 ook al veel gesleuteld.

Sinds de koop de volgende klussen gedaan:
- Divers klein onderhoud, zie hierboven.
- Stoelframe vervangen, bekleding hierbij overgezet.
- Speakers achter ingebouwd (achter de gordels).
- IR CV door RF vervangen waarbij de Kiekert zo origineel mogelijk is gebleven (enkel IR gedeelte vervangen door RF ontvanger en RF zender met juiste code-chip geklust),\'s online zetten. Koste totaal iets van 20 euro
- De permanente trekhaak verwijderd op vriendelijk verzoek van politie, kan er zo weer onder als ik iets moet trekken...
- Olie en bak olie... elke 10á12 dkm
- Toerenteller inbouwen (is XS-tellerbak geworden), toeren ga ik ook gebruiken voor de CruiseControl input omdat dat makkelijk testen is en de CC toch meest zal gebruiken in de 5de.
- Leeslampje ingeprikt
- One touch raam systeem zoals in how-to.
- Relais-99
- Voor remmen vervangen
- Pug205 stickers op de zij-rijtjes!
- CV module vervangen, originele Kiekert met RF werkte niet goed wegens codering, geheel nieuwe CV aansturing gemaakt met vele extra\'s
- Meerdere keren de aandrijfassen vervangen, SKF blijkt slechte kwaliteit rubbers, een Frans merk houd het 2x langer uit.
- Slangen ruitenwissersproeiers vervangen ivm uitdrogen / verwering
- Koppakking later doen door 205 service
- Dynamo paar keer vervangen, soms enkel de koolborstels
- Kleppendekselpakking meerdere keren...
- achterrem gangbaar gemaakt kabel handrem
- Distributieriem ... 2x
- Startmotor 1x vervangen
- USB voeding en bluetooth ontvanger in dashboard voor telefoon als navigatie mp3 speler/streamen
- Snelheidssensor in bak 2x vervangen

inmiddels 330.000 op de teller, still going strong..

In de planning:
- uitlaat
- schokdempers achter
- Cruisecontrol gaat er niet meer van komen..
- Digitaal infosysteem die alles gaat meten, incl buiten temperatuur, benzine verbruik en log functie