Log me automatisch in bij elk bezoek
 Het is nu 07:49:02


Auto's | 205 GTI 1.9
Welkom op Seppie's 205 forum
 Nieuwe berichten  Gebruikerslijst  Mijn Profiel  Mijn Inbox  Help  Zoeken  Registreer  Inloggen

205 GTI 1.9

Algemeen:   
type Peugeot 205 GTI 1.9
carrosserie 3-deurs, hatchback
transmissie 5 versnellingen, hand
brandstof benzine
kleur antraciet
bouwjaar 1990
Motor:   
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1905 cm3
boring x slag 83,0 x 88,0 mm
compressieverh. 9,2:1
max. vermogen 90(122)/6000 kW(pk)/min-1
max. koppel 150/3000 Nm/min-1
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening ohc
turbo nee
katalysator geregeld
 

mijn 205 gti,

hij is sind 30 oktober '07 in mijn bezit hij heeft nu ongeveer een 147.000 gereden. het is van orengiene een ''duitse'' auto hij is 96 naar nederland toe gekomen met alle boekjes en dergelijke nog aan wezig plus allen stempels van de dealer.

sinds dat ik hem heb, heb ik er al aardig wat aan moeten sleutelen zoals de komplete carterventilatie gereinigd in verband met ''slutch'' en ook aan slangen moet vervangen omdat ze poreus waren.

heb ondertussen ook de cilinderkop er af gehad omdat ze hem zo afgetrapt hadden dat de olie tussen de kop en het onderblok vandaan liep, olie op de kleppen lag (kapotte klep seals), een kompleet versleten nokken as, waterpomp, distriebutie en alle keerringen. en het een lopende olieboot was op dat moment.
een nieuwe koppeling zit er ook aan te komen en die heb ik ook al liggen om er binnen kort in te zetten

al met al heeft ie me al weer aardig wat geld gekost maar je krijgt er wel weer wat voor terug!!!(straks lekker in de zomer dakie open en lekker rond rijden)

wat ik verder in de toekomst wil gaan doen zijn een paar kleine veranderingen,

- een paar mooie OZ Grand Turismo 16'' velgen eronder
- mistlampen weer monteren
- gele koni's achter monteren(heb ik nog liggen)
- Linker voordeur over laten spuiten omdat de scharnieren speling hebben waardoor hij over mijn dorper schuift met open en dicht doen waardoor hij aan de onderkant is gaan roesten ( zo zonde!!!)

en verder zo orgineel mogelijk houden omdat hij zo al mooi zat is