Log me automatisch in bij elk bezoek
 Het is nu 01:42:16


Auto's | Peugeot 205 X Turbo D
Welkom op Seppie's 205 forum
 Nieuwe berichten  Gebruikerslijst  Mijn Profiel  Mijn Inbox  Help  Zoeken  Registreer  Inloggen

Peugeot 205 X Turbo D

Algemeen:   
type Peugeot 205 X Turbo D
carrosserie 3-deurs, hatchback
transmissie 5 versnellingen, hand
brandstof diesel
kleur Rood
bouwjaar 1991
Motor:   
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1769 cm3
boring x slag 80,0 x 88,0 mm
compressieverh. 22:1
max. vermogen 57(78)/4300 kW(pk)/min-1
max. koppel 157/2100 Nm/min-1
brandstofsysteem indirecte inspuiting
klepbediening ohc
turbo ja
katalysator nee
 

Zaterdag 26 januari 2008
Na eindelijk 3 weken wachten komt mijn Peugeot 205 1.8 Turbodiesel door de APK. De auto had daarvoor een aantal maanden stil gestaan. Via een kennis van mijn vader kwam de auto ter sprake. Aangezien ik bezig was met het zoeken naar een auto, dit omdat ik stage heb in Zwolle en niet elke dag met de trein wil, omdat de stageplek vrij ver van het station afzit. De auto was in redelijke staat. De lak is niet echt heel netjes meer. Aantal plekken zijn kaal en er zitten wat plekken op waar de blanke lak van de auto af is. Verder moet er voor de APK alleen de dieselpomp afgesteld worden. Deze zit er nieuw in en heeft een verkeerde afstelling. Hierdoor heeft de auto een te hoge roetwaarde. Maar na 3 weken wachten komt de auto door de APK heen en kan ik er in rijden.

Maandag 28 januari 2008
Van dit rijden mocht ik niet lang genieten. De maandag erna, nadat ik hem ochtends in de verzekering had gezet gebeurde het onverwachte. Er stond een auto na een bocht recht geparkeerd in de bocht. Aangezien ik verder niks aan zag komen nam ik de bocht direct ruim, met dat ik weer terug naar rechts keek zag ik ineens een Ford Fiesta achter de auto wegkomen. Deze reed precies achter de geparkeerde auto toen ik naar rechts keek. Het gevolg was dat ik mijn auto in de Fiesta geparkeerd heb. Dit gaf direct een fikse schade. Zo waren mijn bumper, spatbord, koplamp, knipperlicht, ruitenvloeistoftank en ook het frame om de koplamp te bevestigen was aan gort. Ook de Fiesta zag er niet veel beter uit. Voor de verzekering beide auto’s natuurlijk total loss verklaard. Maar aangezien ik hem nog maar net had, wou ik hem toch graag weer repareren. Mijn vader zit gelukkig in de automaterialen en heeft een kennis die mijn auto wel weer op kan lappen.

Maandag 18 februari 2008
Na 3 weken wachten was mijn auto weer totaal opgelapt. Dit is op de eerste te zien. Veel zie je niet van de schade. Wel een kleurverschil in het spatbord. Maar dit is natuurlijk weer bij te trekken door de rest van de auto te gaan poetsen. Deze is op dit moment heel erg verkleurd door de zon.


Projecten waar ik nog mee bezig ga.
- Lak bijwerken tot de mooie kleur en bumpers weer mooi zwart (in de zomer)
- Nieuwe autoradio en versterker en subwoofer.
- Misschien nog andere velgen eronder.

Woensdag 27 februari 2008
Na 2 weken begon het toch te kriebelen om er een andere autoradio in te zetten. Ook moesten de achterspeakers nog aangesloten worden. Ik heb nu een Pioneer DEH-P55BT als autoradio er in zitten. Ideaal, aangezien deze radio ook nog een handsfree carkit bevat. Verder zitten er 2 speakers in de deuren en in de achterstijlen 2 plus nog de 2 ovale speakers op de hoedenplank. Allemaal van Pioneer.