Log me automatisch in bij elk bezoek
 Het is nu 07:06:49


Auto's | Claudette
Welkom op Seppie's 205 forum
 Nieuwe berichten  Gebruikerslijst  Mijn Profiel  Mijn Inbox  Help  Zoeken  Registreer  Inloggen

Claudette

Algemeen:   
type Peugeot 205 G�n�ration 1.4i
carrosserie 3-deurs, hatchback
transmissie 5 versnellingen, hand
brandstof benzine
kleur rood
bouwjaar 1997
Motor:   
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1360 cm3
boring x slag 75,0 x 77,0 mm
compressieverh. 9,3:1
max. vermogen 55(75)/5800 kW(pk)/min-1
max. koppel 111/3400 Nm/min-1
brandstofsysteem singlepoint injectie
klepbediening ohc
turbo nee
katalysator geregeld
 

Sinds oktober 2017 in het bezit van een enigszins verwaarloosd model. Maar goed, ik was ook op zoek naar een brikkie voor een prikkie. Met een aankoopbedrag van 250 euro is dat aardig gelukt. Sindsdien best veel aan de auto gedaan. Eigenlijk alles wat ik eraan heb gedaan is nieuw voor mij. Maar ach, ik zeg maar zo: ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.

Oktober:
- oliebeurt filter
- Bougies
- Kleppendekselpakking
- radio en extra boxen

November:
- GTI-onderbumper (opgehaald in Duitsland)
- Replica mistlampen met geel halogeen
- Leren stuurwiel (oude viel uit elkaar)

Januari 2018:
- nieuwe blokken en schijven voor
- donor aandrijfas
- brandstoftankontluchter (tijdelijk) gerepareerd met 15mm koperpijp

Februari:
- Koppakking
- Waterpomp
- Distributieriem

Vrijwel elke keer is er wel iets afgebroken of was het lastig om bouten los te krijgen i.v.m. roest.

Hopelijk is de operatie met de koppakking goed gedaan; de tijd zal het leren. Hij loopt in ieder geval goed. Binnenkort nogmaals olie en water vernieuwen i.v.m. mayo van voor de operatie.

Volgende stap is het vervangen van de schakelstangen. Die zijn niet meer verkrijgbaar (of heeft iemand een tip?). Dat wordt zelfbouw. Voor de zomer moet het raam aan de bestuurderskant weer open kunnen. Waarschijnlijk is de bedrading niet goed meer. Even wachten op beter weer.