Hakar
Geregistreerd op: 11-11-2007
Berichten: 197
Woonplaats: Noord Drenthe
Status: Offline
|
Geplaatst: Wed Dec 18, 2019 18:04 Onderwerp:
|
|
|
Vraag ook geplaatst op het grotere Leeuwenforum, maar helaas nog geen input mogen ontvangen.
Om iets leven in dit forum te houden de vraag ook hier geplaatst.
Linker knipperlicht doet weer wat het moet doen na reparatie, bleek corrosie in de stekker.
Om bij het knipperlicht te kunnen heb het zwarte kastje waarin zich 3 zekeringen bevinden boven de koplamp en met twee boutjes aan de steunbalk van motorkap zit losgemaakt en even terzijde geschoven.
Na het werkend krijgen van het knipperlicht de auto gestart om hem op de parkeerplaats te zetten.
Gaat na het starten het laadstroomlampje niet uit, ook niet met verhoogd toerental.
Motorkap weer open, multimeter op de polen, en bij stationair maar net 12,12V.
Met verhoogd toerental komt er net 12,19V op de pennetjes.
Wanneer de motor uit en de accu even in niet belast wordt, loopt het weer op naar 12,69V.
Later viel me op dat bij contact inschakelen het laadstroomlampje zwak en niet helder brandde.
Op advies van een monteur bij Hans Peugeot in Assen eerst eens alle stekkers onder uit het kastje gehaald, en opnieuw ingestoken.
Nu brandt lampje bij contact inschakelen helder, maar blijft zwak branden bij draaiende motor.
Heeft het zwarte kastje iets van doen met de laadstroom?
|
_________________________________________
|
|
|
Naar boven
|
|
Duncan
Geregistreerd op: 5-01-2012
Berichten: 341
Woonplaats: Delft
Status: Offline
|
Geplaatst: Fri Dec 20, 2019 19:37 Onderwerp:
|
|
|
Als je laadspanning zo laag is, is dan niet de spanningregelaar van de dynamo kapot?
Ik weet niet of bij de dynamo van jouw auto het eenvoudig is om de spanningsregelaar los te vervangen. Bij sommige dynamo's is de spanningsregelaar er gewoon van buiten opgeschroefd.
Het is ook geen duur onderdeeel als de dynamo een beetje courant is.
Bij veel dynamo revisiebedrijven (in elke kleine stad wel 1 of meer) kun je vaak je dynamo laten testen. Op de testbank of in de auto en meestal kostenloos.
|
_________________________________________
---------------------------------
1997 Peugeot 205 1.4 Generation rood
1983 Porsche 924 2.0 wit
|
edited by Duncan (2019-12-20 19:38:01)
|
|
Naar boven
|
|
Hakar
Geregistreerd op: 11-11-2007
Berichten: 197
Woonplaats: Noord Drenthe
Status: Offline
|
Geplaatst: Sat Dec 21, 2019 14:52 Onderwerp:
|
|
|
Dynamo was aan het overlijden.
Nieuwe er op gezet en geen probleem meer.
Puur toeval schijnbaar dat het zich voordeed na het loshalen van dat zwarte kastje.
|
_________________________________________
|
|
|
Naar boven
|
|
Beeperhorrie
Geregistreerd op: 26-07-2015
Berichten: 285
Woonplaats: Almere
Status: Offline
|
Geplaatst: Sat Dec 21, 2019 15:35 Onderwerp:
|
|
|
Verwacht je niet. Maar goed, het is dus opgelost.
|
_________________________________________
|
|
|
Naar boven
|
|
SybrenDeJong
Geregistreerd op: 9-05-2010
Berichten: 409
Woonplaats: Noordwijk
Status: Offline
|
Geplaatst: Thu Jan 02, 2020 21:11 Onderwerp:
|
|
|
Het kan ook geen kwaad om even de massa verbinding tussen motorblok en minpool accu te meten als de motor draait. Dit met lampen aan en uit. Zou max 0.1 v moeten zijn.
Indien hoger eventueel deze kabel fixen...
|
_________________________________________
Helaas niet meer: 205 Generation mrt-98 - CV de luxe - Relais .99 - One-touch raambediening - XS tellerbak met dimbare verlichting - Rear speakers - Rear wiper met interval en continu stand - [i]
Daarvoor: 309 XR
|
|
|
Naar boven
|
|