Log me automatisch in bij elk bezoek
 Het is nu 20:10:56


Auto's | Peugeot 205 Forever 1.1i
Welkom op Seppie's 205 forum
 Nieuwe berichten  Gebruikerslijst  Mijn Profiel  Mijn Inbox  Help  Zoeken  Registreer  Inloggen

Peugeot 205 Forever 1.1i

Algemeen:   
type Peugeot 205 Forever 1.1i
carrosserie 3-deurs, hatchback
transmissie 5 versnellingen, hand
brandstof benzine
kleur metallic blauw
bouwjaar 1994
Motor:   
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1124 cm3
boring x slag 72,0 x 69,0 mm
compressieverh. 9,4:1
max. vermogen 44(60)/6200 kW(pk)/min-1
max. koppel 88/3800 Nm/min-1
brandstofsysteem singlepoint injectie
klepbediening ohc
turbo nee
katalysator geregeld
 

Ik ben sinds sept. 2008 de trotse bezitter van naar mijn mening een hele mooie 205. Km-stand heeft ze niet mee, heeft momenteel 234xxx km erop staan, maar lopen als een trein. Is altijd goed onderhouden door de vorige 2 eigenaren en bij mij komt ze niks te kort. Toen ik het 205\\\'je kocht zat er nog 2 weekjes apk op, dus dat was op zich wel gok. Maargoed motortje liep erg mooi en jongen kwam straight over. Hij wist ons ook te vertellen dat hij wat trilde bij het remmen. In de advertentie stond niet zo veel info behalve dat de gehele onderhoudsgeschiedenis aanwezig was en een foto. Nou we kwamen daar, even er omheen gelopen. Moesten sowieso 2 nieuwe voorbanden op voor, achter lagen nog 2 goede michelin\\\'s op. Verder was het knipperlichtglaasje voor kapot en nog maar 2 weekjes apk dus. Nou toen ik instapte was ik eigenlijk meteen verkocht. Er bleken dus (std. bij een Forever weet ik inmiddels icon_rolleyes.gif) elektrische ramen in te zitten en automatische vergrendelng. Mooi zwart dashboard met donkerblauwe bekleding. Tijdens het testritje merkten we indd dat hij wat trilde bij het remmen maar verder liep hij als een trein (destijds 210xxx km op de teller). Nou goed afgezien van wat puntjes beviel hij erg goed dus voor €625,- kon die mee. Nou vrijwel meteen hebben we hem weggebr8 om eens goed na te laten kijken en apk erop te zetten. Achter zijn er vervolgens 2 nieuwe remcilinders op gekomen en voor 2 nieuwe schijven omdat de oude krom zouden zijn wat dus ook het trillen bij het remmen zou veroorzaken, wat overigens vreemd was want de vorige eigenaar had een half jaar voor verkoop er ook al nieuwe opgezet. Het trillen was dan ook niet verholpen met nieuwe schijven. Inmiddels heb ik mijn rijstijl zo dusdanig aangepast met remmen op de motor ensow dat ik het amper nog merk, wat natuurlijk nog niet weg neemt dat het vervelend is. Maargoed afgezien van dit gebeuren ben ik er nog elke dag super blij mee. De nodige aandacht heeft ze inmiddels gehad technisch en optisch. Velgen zijn gespoten, zwarte gedeelte van de bumpers gespoten, lijst van de bumpers gepolijst, kantelschuifdak erin gezet, vette geluidsinstallatie natuurlijk icon_lol.gif, radiografische ab voor deurvergrendeling, gele lampenkapjes (moeilijk te vinden overigens!! icon_eek.gif) en nog vast wel meer maar kan ik nu ff niet op komen.

Gr. Max